maandag 8 oktober 2007

Muziek voor bij het haardvuur

Ik wou dat ik twee mensen was,
Dan kon ik samen heel mooi tweestemmig zingen en gitaarspelen.
Zoals ik dat gisteravond de Kings Of Convenience zag doen, bijvoorbeeld.
Kings Of Convenience zijn twee Noren uit Bergen, de bekendste van de twee is Erlend Øye, een muzikale duizendpoot die ook solo actief is, tevens in de band The Whitest Boy Alive speelt en die iedereen kent als de zanger van Röyksopp's Poor Leno en Remind me.

Het tijdstip van het concert was wel behoorlijk raar. Zondagavond half twaalf. Maar dat gaf uiteindelijk niets, want het concert was steengoed. En de muziek is ook eigenlijk best geschikt voor zondagavond rond middernacht. Ongelooflijk toch eigenlijk hoe goed slechts twee gitaren en twee zangstemmen kunnen klinken... Je waant je als het ware voor het haardvuur met een goed glas wijn. Halverwege het optreden werd het duo versterkt door twee gastmuzikanten, een violist uit Duitsland, en een akoestische basgitaarspeler uit Italie, wat de muziek uiteindelijk nog wat meer body gaf. Absolute hoogtepunt was de geheel eigenzinnige cover van Bob Marley's Waiting in vain, met een opzettelijk valse vioolsolo.
Om een indruk te geven van de Kings live:

1 opmerking:

Anoniem zei

"Moooooi"