maandag 29 oktober 2007

Dichter Luc (2)

De nieuwslimerickjes uit de vorige post waren voorheen slechts te lezen door mede-leden van een speciaal forum binnen Hattrick. Ja ja, ik hang nog altijd rond op Hattrick, maar om het spelletje is het me al lang niet meer te doen. Ik blijf er slechts geld doneren om met alle mensen die ik daar in de loop der jaren daar heb leren kennen te kunnen blijven ouwehoeren. En me af en toe creatief laten gaan in een topic als de Nieuwslimerick -limericks schrijven over een actueel krantenbericht. Tot mijn schrik ontdekte ik gisteren dat dit topic in het archief is beland. Een topic met dit lot kan niet meer in geschreven worden, zal dus ook niet meer gelezen worden, en zal langzaam uit ieders geheugen verdwijnen.
Dus heb ik dan maar een selectie gemaakt van wat ik de leukste limericks vond die ik het afgelopen jaar geschreven heb. Hier volgen ze. Veel plezier!

- Vulkanische activiteit omgezet in muziek
Een wetenschapper uit Rome
Zat vals te spelen op z'n trombone
"Kweetniet waarom ik dat deed",
en plots liet ie een scheet,
"Maar ik voelde die uitbarsting wel komen."


- Lid bibliotheek censureert boeken
Een medewerker van de bibliotheek in Wierden
Hield niet van schrijvers die vloekten en tierden
_______, ________, ________, _______
De schrijvers bleven het maar proberen
Zodat hij aldoor krassend ons leesplezier ________


- Opleidingsniveau leraren daalt
Dat zechen ze vast om te schokkeren
Dat we nie meer zo goet zouwe leren
Maar wie malt daar nu om
Mijn leerraar is eg nie dom
Dit berigt is gewoon kut met peren.


- Norge er mest fiendtlig innstilt
(Noorwegen is het meest vijandig ingesteld - aldus een israelische krant)
Er is een land in het Midden-Oosten gelegen
Dat ooit de naam Israel heeft gekregen
Het is door vijanden omgeven
Maar geen staat hen zo naar 't leven
Als het uiterst vijandige Noorwegen.


- Kinderhandjes worden cavia's fataal
Een kudde koters in caviastad
Drukten alle cavia's plat.
En geen ouder die er wat van zei
want hun godjes waren toch zo blij.
En ach, dat bloed wassen we er wel af in bad.


- Nieuwe vogelsoort ontdekt in Colombia
Het is een fleurig beestje, oranje-rood
Een nieuw soort vogeltje, niet al te groot.
Maar dat doet niet ter zake
De vraag is: zal ie smaken?
Dus ik pak m'n geweer en schiet em dood


- Spelfout op bankbiljetten
ALMATY - Op de nieuwe bankbiljetten van Kazachstan staat een spelfout. Het woord 'bank' is verkeerd geschreven.
Op de nieuwe bankbiljetten van Kazachstan
Staat iets leuks, echt lache man!
Er staat namelijk geschreven:
"Voor een lang en gelukkig leven
Doe nu uw geld in de ban!"


- Prinsesje heet Ariane Wilhelmina Máxima Ines
De jongste telg die aan het kroonpaar ontsproot
Zit met nu haar naam opgezadeld tot haar dood
't Is in 't register gezet
Genoemd naar een raket
Want geef haar de ruimte, d'r hoofd is zo groot


- Rel om seksspeeltjes in moederdagfolder Kijkshop
Beste meneer de Kijkshop-directeur
Mijn moeder verkeert in een seksuele sleur
Maar die dildo's die in uw folder prijken
Mag ze daar dan alleen maar naar kijken?
Of mogen die ook daadwerkelijk in haar scheur?


- Politie stopt taxi vol geiten
In Johannesburg reed een taxi door de stad
Waar een eigenaardig luchtje aan zat
De politie dubbelcheckte de feiten
En stopte die taxi vol geiten
Rest enkel de vraag: Waarom doet de politie dat?


- Buurman door het lint om doortrekken toilet
"Zen pleegedrag was ook eg nie normoal
en moar doortrekke met hels kaboal
en dat dee tie dan ook elke dag
wat is dat nou voor asocioal gedrag?
Ik spoar dat moanden op allemoal..."

2 opmerkingen:

Hetty Odenthal zei

Leuk, die limerick over een medewerker van de bibliotheek Wierden.

Ik ben zelf werkzaam in die bibliotheek. Welke medewerker zou dat geweest zijn?

Hetty Theodora

Luc zei

Oeps... Eigenlijk was het de bibliotheek van Woerden. Maar dat rijmt niet op tierden en verstierden. Dus ik had wat dichterlijke vrijheid toegepast.