woensdag 12 december 2007

IJver zonder verstand is schade voor tand

Vandaag ben ik weer bij de tandarts geweest.

Tijdens het gebreek en getrek in in mijn bek toen de verstandskies werd verwijderd hoorde ik al van alles kraken. Toen ik enkele dagen later weer met mijn tong de omgeving van mijn missende kies durfde te verkennen, ontdekte ik dat er een stukje van mijn kies ernaast ontbrak. Tijdens het spoelen met koud water en het inademen van de ijzige koude lucht hier momenteel is het ook erg gevoelig. Een gaatje? Of schade van de verwijdering?

De tandarts keek even, en lachte. Dat is heeeel normaal. Dat is geen gaatje, en ik moest maar tandenpoetsen en spoelen met lauw water. En stuurde me onverrichte zake weer weg.
Heel normaal? Ik vind het toch raar... Toch? Ik heb dit nog nooit eerder gehoord. Moet ik dit nou maar voor zoete koek aannemen?

1 opmerking:

Anoniem zei

Nee hoor, koek met gaten er in breng je toch ook terug naar de winkel? Als je zo lang kan wachten zou ik je oude tandarts in NL vragen om een soort second opinion. Anders in Trondheim een andere bekkentrekker zoeken...