zaterdag 22 december 2007

4-Cijferige codes

Ik ben nu weer in Nederland. Maar je hoeft me niet te bellen...

Handig als ik ben, heb ik in de volste overtuiging 3 keer een foute pincode ingetikt in mijn mobiel, zodat deze nu geblokkeerd is. Ik heb nu de PUK-code nodig, en als je de PIN al niet kunt herinneren hoef je je helemaal niet aan de PUK te wagen.

Het was gisteren sowieso niet mijn 4-cijfercode-dag. Toen ik uit de automaat een kaartje voor de trein wou kopen met m'n nederlandse bankpas kon ik bij god niet meer herinneren wat ook al weer de pincode van die pas was. M'n eerste pincode schoot door mijn hoofd, alle postcodes van waar ik ooit gewoond heb, de deurcode van het kantoor, de code van de fietsenschuur, m'n Flyingblue pincode, en alle telefoonnummers van m'n collega's... Door de 4-cijferige codes zag ik de pincode niet meer. Het wordt al bijna net zo erg als met passwords.

En nou ben ik dus onbereikbaar, en ken ik niemand's telefoonnummer. Het voelt zo nineties, behalve dat ik toen altijd wel een lijstje had met alle telefoonnummers van iedereen. Dus als je wil dat ik je bel, mail me dan even je telefoonnummer.

En anders, mocht ik je niet zien met oud & nieuw, dan wens ik je alvast een fijn 2006... euh, of was het nou 2007?

1 opmerking:

Anoniem zei

Nee, het is een gelukkig 2080:
http://www.kpnkerstkaart.nl/nieuwjaap_0.html