"They're fucking incompetent! Unbelievable...", zegt m'n collega Sven elke keer als hij weer na een paar uur terugkomt van een belastingkantoor, politiebureau of welk kantoor dan ook in de Noorse publieke sector. Ik had dan telkens zo iets van "Ach, je hebt gewoon een beetje pech.", want zelf ben ik vrij probleemloos door de hele registratie-rompslomp hier in Noorwegen heengefietst.
Maar misschien heeft hij wel gelijk... en had ik gewoon een beetje geluk gehad. Want nu word ook ik geconfronteerd met een fucking incompetente Noor.
Eind november werd er overgestapt van kabelprovider. Ik had niks te klagen over de oude, maar de borettslag vond dat het goedkoper kon en dus moesten we massaal overstappen. We kregen nieuwe modems en digitale tv-ontvangers en alles zou zonder problemen moeten werken na installatie.
En inderdaad.. alles werkte. Alles? Nee. Eén klein dingetje werkte niet: e-mail versturen via Outlook. Lastig, want ik kan mijn mail niet op mijn lunchbreak-account laten staan vanwege ruimtegebrek.
Op de website van de nieuwe provider vond ik nog wel het adres van de outgoing-mailserver, maar het mocht niet baten: ik had login-informatie nodig. Begin december een mailtje gestuurd met de vraag of ik login-informatie zou kunnen ontvangen (telefonische helpdesk is slechts beschikbaar van 8-16 uur). Ongelofelijk maar waar, nog voor het eind van het jaar ontving ik antwoord! Ik moest bij zowel in- als outgoing-mailserver 'mail.bntv.no' neerzetten...?!?!
Dat klopte niet. Dus ik de vraag nog maar eens in mijn beste noors rephrasen, uitleggen dat ik geen bntv-account heb maar m'n eigen lunchbreak-account, met onderstaande screenshotje erbij en de vraag wat ik hier moet invullen...
De login-informatie die ik ontving werkte uiteraard niet. Nadat ik dit gemeld had volgde een radiostilte van 3 weken. En eergisteren kreeg ik te horen dat het dan wel aan mijn computer moest liggen; Firewall of virusscanner o.i.d.
Ik weet ondertussen beter: "This guy is fucking incompetent! Unbelievable...". Dus nu moet ik een foutmelding voor dummies gaan schrijven.. en daar heb ik helemaal geen zin in.
Maar misschien heeft hij wel gelijk... en had ik gewoon een beetje geluk gehad. Want nu word ook ik geconfronteerd met een fucking incompetente Noor.
Eind november werd er overgestapt van kabelprovider. Ik had niks te klagen over de oude, maar de borettslag vond dat het goedkoper kon en dus moesten we massaal overstappen. We kregen nieuwe modems en digitale tv-ontvangers en alles zou zonder problemen moeten werken na installatie.
En inderdaad.. alles werkte. Alles? Nee. Eén klein dingetje werkte niet: e-mail versturen via Outlook. Lastig, want ik kan mijn mail niet op mijn lunchbreak-account laten staan vanwege ruimtegebrek.
Op de website van de nieuwe provider vond ik nog wel het adres van de outgoing-mailserver, maar het mocht niet baten: ik had login-informatie nodig. Begin december een mailtje gestuurd met de vraag of ik login-informatie zou kunnen ontvangen (telefonische helpdesk is slechts beschikbaar van 8-16 uur). Ongelofelijk maar waar, nog voor het eind van het jaar ontving ik antwoord! Ik moest bij zowel in- als outgoing-mailserver 'mail.bntv.no' neerzetten...?!?!
Dat klopte niet. Dus ik de vraag nog maar eens in mijn beste noors rephrasen, uitleggen dat ik geen bntv-account heb maar m'n eigen lunchbreak-account, met onderstaande screenshotje erbij en de vraag wat ik hier moet invullen...
De login-informatie die ik ontving werkte uiteraard niet. Nadat ik dit gemeld had volgde een radiostilte van 3 weken. En eergisteren kreeg ik te horen dat het dan wel aan mijn computer moest liggen; Firewall of virusscanner o.i.d.
Ik weet ondertussen beter: "This guy is fucking incompetent! Unbelievable...". Dus nu moet ik een foutmelding voor dummies gaan schrijven.. en daar heb ik helemaal geen zin in.
UPDATE 28-1: Zojuist ontving ik antwoord op mijn prachtige foutmelding voor Dummies. Hij was onder de indruk. En aan z'n antwoord heb ik niets, zag ik al zonder het geprobeerd te hebben. ARGH! Dat wordt dus geen e-mail versturen voorlopig. Misschien de borettslag maar mailen dat ik niet tevreden ben met deze onbekwame internetleverancier.
4 opmerkingen:
Sorry Luc, maar geweldig om te lezen. Het is dus niet alleen op Bonaire waar de mensen fucking incompetent zijn, maar ook in een ontwikkeld land als Noorwegen.
Het is geen geheim dat Noorwegen een gebrek heeft aan hoogopgeleid personeel.
He Luc, frustrerend verhaal. Kun je niet tijdelijk je oude mailserver-gegevens ingevuld laten? Of van iemand login-gegevens lenen? Niet alle providers doen een check of het uitgaande mailverkeer van hun eigen netwerk komt....
Ha Marten, via de oude mailserver werkte het dus niet meer na omschakeling. En ik heb ook niet zo gauw een andere smtp-server voor handen. Suggesties zijn altijd welkom via de email natuurlijk. (Ik ontvang nog wel gewoon mail, ik luister gelukkig niet naar de helpdesk)
Een reactie posten